«El nou», a l’Ofici d’educar

A “L’ofici d’educar” presentem “El nou“, un llibre de ciència-ficció de David Almond publicat per Animallibres, una joia amb il·lustracions precioses de Marta Altés. La història explica l’acollida a l’escola d’un nou alumne, que té dificultats de relacions socials, però en canvi té habilitats molt especials que parlen molt de qui és ell. És un llibre que parla d’ètica, futur, filosofia i imaginació.
I la pregunta del concurs dels llibres per somiar és:
Digueu-nos una de les habilitats en què destaca el protagonista d’aquesta novel·la.

Teniu temps fins diumenge 23 de gener. Envieu les respostes a l’oficideducar@ccma.cat.

La guanyadora de l’últim concurs és la Pepa Guerra, que s’emporta el llibre “El meu gat és molt bèstia”. Enhorabona!

El podcast de la secció el podeu sentir clicant a:
https://www.ccma.cat/catradio/alacarta/lofici-deducar/el-nou-de-david-almond/audio/1121834/

Filosofia per a infants

Al mateix programa, en Jordi Nomen, autor d’«El niño filósofo» ens parla dels valors socials i es  pregunta si estan en crisis i defensa que el millor antídot és educar en l’ètica i en la filosofia com a saber crític i alliberador, que aporta el contrapunt necessari perquè desenvolupa l’esperit crític i evita la manipulació, en un temps que la veritat passa per falsedat i la falsedat per veritat.

També podeu sentir la secció en clau d’humor d’en Sergi Vives, i a la Núria Casals, de l’InfoK, que ens explica com els importa la cultura en aquest fantàstic programa de TV3.

El programa sencer a:

https://www.ccma.cat/catradio/alacarta/lofici-deducar/filosofia-des-de-la-infancia-lantidot-per-a-contravalors-com-la-mentida/audio/1121838/

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s