Any 2023
- Canviar el món des de l’escola. La Carta de la Terra i els ODS ens assenyalen el camí Publicat a la revista GUIX 497 de març 2023 dins la secció A fons (Monogràfic coordinat amb la Maria del Mar Lluelles). En castellà a la revista AULA.
- Una invitació a viatjar amb els llibres. L’encant de conèixer el món sense moure’ns de l’aula. Publicat a la revista GUIX 497 de març 2023 dins la secció “Finestra oberta”. En castellà a la revista AULA.
Any 2022
- El boom dels llibres de no-ficció. Publicat a la revista GUIX núm. 494 dins la secció “finestra oberta”, corresponent al mes de novembre. En castellà a AULA.
- Tots al bus! Un àlbum per jugar i aprendre a comptar. Publicat a la revista GUIX D’INFANTIL núm. 117 dins la secció “menjallibres”, corresponent als mesos de novembre-desembre. En castellà a AULA D’INFANTIL.
- Truman, el viatge extraordinari d’una tortuga. Publicat a la revista GUIX D’INFANTIL núm. 116 dins la secció “menjallibres”, corresponent als mesos de setembre-octubre. En castellà a AULA D’INFANTIL.
- Any 2022 després de Crist. Tota l’escola llegeix còmics… Tota? No! Publicat a la revista GUIX núm. 492 dins la secció “finestra oberta”, corresponent al mes de setembre. En castellà a AULA.
- Blas!, un gos melòman. Publicat a la revista GUIX D’INFANTIL núm 114, dins la secció “Menjallibres” corresponent al mes de maig-juny. En castellà a AULA D’INFANTIL.
- Quan la poesia entra a l’escola dins la secció “finestra oberta” de la revista Guix Núm. 486 – març 2022. En castellà a AULA
- El poder de la imaginació. Elogi de la literatura crítica dins la secció “A fons” de la revista Guix 486 – març 2022. En castellà a AULA
Any 2021
- Lectures per habitar les ciutats Publicat a la revista GUIX, al número 483 de novembre de 2021, dins la secció “Finestra oberta”. En castellà a AULA.
- Vivint l’aventura d’anar a caçar un ós. Publicat a la revista GUIX D’INFANTIL corresponent al mes de novembre. En castellà a AULA DE INFANTIL. núm 112.
- Allà on viuen… les aventures. L’escola a la literatura infantil. Publicat a la revista GUIX, al número 481 de setembre de 2021, dins la secció “Finestra oberta”. En castellà a AULA.
- El joc de les formes a quatre mans. Publicat a la revista GUIX D’INFANTIL corresponent al mes de juliol de 2021. En castellà a AULA DE INFANTIL núm 110.
- La talpeta treu el cap. Publicat a la revista GUIX D’INFANTIL corresponent al mes de març de 2021. En castellà a AULA DE INFANTIL núm 108.
- De la terra de les Meravelles a Invernalia. Les heroïnes de la literatura infantil i juvenil. Publicat al número de 475 de març de 2021 dins la secció FINESTRA OBERTA. En castellà, a AULA 302.
Any 2020
- La lectura i l’escriptura, una aposta segura. Publicat al número 473 de desembre de 2020, dins la secció “viure l’escriptura”. En castellà a AULA 299.
- Una serp blava sobre fons blanc. Publicat al número 472 de novembre de 2020, dins la secció “viure l’escriptura”. En castellà, a AULA 298.
- Allà on passen les aventures. Publicat al número 471 d’octubre de 2020, dins la secció “viure l’escriptura”. En castellà, a AULA 297.
- Zooescrivint. L’impuls de la lectoescriptura amb les mascotes amigues. Publicat al núm. 470 de setembre de 2020, dins la secció “viure l’escriptura”. En castellà a AULA 296
- Jocs de paraules. El veritable sentit de l’escriptura. Publicat al núm. 469 de juliol-agost de 2020, dins la secció “viure l’escriptura”. En castellà a AULA 295
- Etern Rodari. Cent anys del seu naixement. Publicat al número 463 de febrer de 2020, dins la secció “viure l’escriptura”. En castellà a AULA.
Any 2019
- Aprenents d’escriptors. Publicat al número 462 de desembre de 2019, dins la secció “viure l’escriptura”. En castellà a AULA.
- L’alquímia de les paraules encisadores. Publicat al número 457 de juliol de 2019, dins la secció “viure l’escriptura”. En castellà a AULA.
- D’escriure i de descriure. Publicat al número 456 de juny de 2019, dins la secció “viure l’escriptura”. En castellà a AULA.
- Implica’t amb La Carta de la Terra. Publicat al número 455 de maig de 2019, dins la secció GUIXS DOS. En castellà a AULA.
- Implica’t amb la carta de la Terra. Material de l’alumnat. Publicat al número 455 de maig de 2019, dins la secció GUIXS DOS. En castellà a AULA.
- T’ho envio per WahatsApp?. Publicat al número 455 de maig de 2019, dins la secció “viure l’escriptura”. En castellà a AULA.
- Arquitectes de relats. Publicat al número 454 d’abril de 2019, dins la secció “viure l’escriptura”. En castellà a AULA.
- L’art d’enumerar. Publicat al número 453 de març de 2019, dins la secció “viure l’escriptura”. En castellà a AULA.
- Escriure sense por. Publicat al número 452 de febrer de 2019, dins la nova secció “viure l’escriptura”. En castellà a AULA.
Any 2018
- Llegir les ciutats, habitar els llibres publicat al número 451 de desembre de 2018
Any 2017
- Des del carrer Hurtado fins a Xanghai publicat al número 440 de desembre de 2017.
- Evidencies i confusions sobre la biblioteca escolar. Dins la secció Reflexió. Publicat al número 435 de juny de 2017. En castellà a AULA núm.262
Any 2016
- Artefactes, enginys i altres andròmines. La literatura infantil com a acceleradora de la imaginació. Publicat al número 428 del mes d’octubre de 2016.
- Poesia: d’Internet a l’aula. Publicat al número 428 del mes d’octubre de 2016
- Coneguem la Carta de la terra amb el conte Sota l’acàcia. GUIX DOS. Publicat al número 421 del mes de gener.
- Propostes de treball per a alumnat sobre el conte Sota l’acàcia. Dossier per a l’alumnat.GUIX DOS, núm 421 del mes de gener
Any 2015
- Fils d’aigua, rius de tinta.L’estudi dels rius a través de la literatura infantil i juvenil. Publicat al número 420 de desembre de 2015. En castellà a AULA núm. 247.
- Implica’t+ amb La Carta de la Terra. Escrit amb col·laboració amb la Maria del Mar Lluelles i on expliquem què és el projecte Implica’t. Publicat a GUIX al número 415 de juny de 2015.
Any 2014
- L’esperit d’en Marx (Groucho, és clar!) Sobre la literatura humorística infantil i juvenil. Publicat al número 409 de desembre de 2014. En castellà a AULA núm. 234.
- War, krieg, polemos, bellum… Les guerres i la literatura infantil i juvenil. Publicat al número 408 de novembre de 2014. En castellà a AULA núm. 233.
- Veure amb les mans, sentir amb els ulls. Sobre la discapacitat en la literatura infantil. Publicat al número 407 d’octubre de 2014. En castellà a AULA núm. 232.
- Tinc dues mares. La imatge de la família en la literatura infantil i juvenil. Publicat al número 406 de juliol-agost de 2014. En castellà a AULA núm. 231.
- Són per menjar-te millor, Caputxeta!. Literatura infantil i alimentació. Publicat al número 405 de juny de 2014. En castellà a AULA núm. 230.
- La rateta és petita i l’ós és gran. Sobre la coeducació, encara. Publicat al número 404 de maig de 2014. En castellà a AULA núm. 229
- No conec el company de taula. La literatura infantil i els nouvinguts. Publicat al número 403 de març de 2014. En castellà a AULA núm. 228
- De les paraules a les idees. La literatura infantil com a eina de sensibilització. Publicat al número 402 de febrer de 2014. En castellà a AULA núm. 227.
- Llegir amb el cos. Sobre la lectura a les classes d’educació física. Publicat al número 401 de gener de 2014. En castellà a AULA núm. 226.
Any 2013
- Això no és llegir, mestre! Sobre les diverses tipologies textuals. Publicat al número 398 de novembre-desembre de 2013. En castellà a AULA núm. 225.
- Lectura de proximitat. Sobre la raonable relació de la biblioteca d’aula amb la biblioteca escolar. Publicat al número 397 d’octubre de 2013. En castellà a AULA núm. 224.
- No tindràs un altre llibre com aquest? Sobre els llibres fetitxes, també anomenats clàssics. Publicat al número 396 de juliol-agost de 2013. En castellà a AULA núm. 223.
- La lectura a Europa. L’impacte de les polítiques educatives en els resultats de les proves PIRLS i PISA. Publicat al número 395 de juny de 2013. En castellà a AULA núm. 222.
- Once upon a time… La literatura infantil i juvenil a l’aula d’anglès. Publicat al número 395 de juny de 2013. En castellà a AULA núm. 222
- Les paraules màgiques. Sobre les TIC i la lectura en pantalla. Publicat al número 394 de maig de 2013. En castellà a AULA núm. 221.
- Llegir amb les orelles. Sobre la lectura a l’aula de música. Publicat al número 393 de març de 2013. En castellà a AULA núm. 220.
- Viatjant a través del vent, sense por a l’huracà Les tècniques de màrqueting aplicades a la biblioteca escolar. Publicat al número 392 de febrer de 2013. En castellà a AULA núm. 219.
- That is the question! com diria Shakespeare. El perquè d’un Pla de Lectura a l’escola. Publicat al número 391 de gener de 2013. En castellà a AULA núm. 218.
Any 2012
- Hi havia una vegada una escola que llegia. Sobre com podem caminar per indrets inexplorats. Publicat al número 390 de desembre de 2012. En castellà a AULA núm. 217.
- Els vasos comunicants.Sobre com l’escriptura pot millorar la comprensió lectora. Publicat al número 389 de novembre de 2012. En castellà a AULA núm. 216.
- El camí de les rajoles grogues. Sobre com facilitar la lectura de la bona literatura. Publicat al número 388 d’octubre de 2012. En castellà a AULA núm. 215.
- Llegir a la parada de l’autobús. Sobre la pràctica lectora en família. Publicat al número 387 de juliol-agost de 2012. En castellà a AULA núm. 214.
- Aprendre a nedar entre l’oceà de les imatges. Publicat al número 386 de juny de 2012. En castellà a AULA núm. 213.
- A l’ombra de Lucky Luke. Publicat al número 385 de maig de 2012. En castellà a AULA núm. 212.
- Descongelar la paraula escrita. Publicat al número 384 de maig de 2012. En castellà a AULA núm. 211.
- Melmelada demà i ahir El tractament del temps en la literatura infantil i juvenil. Publicat al número 383 de març de 2012. En castellà a AULA núm. 210.
- La bandera del Nepal no és rectangular. Sobre la lectura de llibres de coneixements. Publicat al número 382 de febrer de 2012. En castellà a AULA núm. 209.
- Tom Sowyer s’enamora de Becky Thatcher al final del capítol sisè. Sobre com establir ponts entre els lectors i els personatges. Publicat al número 381 de gener de 2012. En castellà a AULA núm. 208.
Any 2011
- Teixint somnis, conte a conte. Sobre la protecció que, com l’airbag, ens ofereix la paraula narrada. Publicat al numero 380 de desembre de 2011. En castellà a AULA núm. 207.
- Els llibres que deixen marca. Sobre el cànon de la literatura infantil i juvenil. Publicat al núm. 379 de novembre de 2011. En castellà a AULA núm. 206.
- L’efecte persistent de les cebes publicat al núm. 378 d’octubre de 2011. En castellà a AULA núm. 205.
- La fàbrica d’afectes publicat al núm. 376-377 de juliol-agost de 2011. En castellà a AULA núm. 203-204
- els col·leccionistes de paraules publicat al núm. 375 de juny de 2011. En castellà a AULA núm. 202
- Fer de mestre. Sobre els incerteses d’un ofici complex publicat al núm. 374 de maig de 2011.
- La gasela Thompson i la tortuga Tabasco publicat al núm. 374 de maig de 2011. En castellà a AULA núm. 201
- Llegir i escriure amb esperit mironià publicat al núm. 373 de març de 2011. En castellà a AULA núm. 200
- Si Jules Verne visqués avui, Miquel Strogoff seria un còmic, publicat al núm. 372 de febrer de 2011. En castellà a AULA núm. 199
- Els llibres no tenen mirall retrovisor, publicat al núm. 371 de gener de 2011. En castellà a AULA núm. 198
Any 2010
- La força de les paraules, encara, publicat al núm. 370 de desembre de 2010. En castellà a AULA núm. 197
- Els abecedaris publicat al núm. 369 de novembre de 2010. En castellà a AULA núm. 196
- Nedant entre núvols. L’infant escriptor, arquitecte de les paraules publicat al núm. 368 d’octubre de 2010. En castellà a AULA núm. 195
- La revolució dels àlbums il·lustrats. Quan el text i la imatge formen un relat coral publicat al núm. 366-367 de juliol-agost de 2010. En castellà a AULA núm. 193-194
- La imaginació té cara i ulls. Un infant es troba amb les veus que viuen als llibres publicat al núm. 365 de juny de 2010. En castellà a AULA núm. 192
- Jocs amb els llibres.Sobre les possibilitats educatives dels jocs de taula publicat al núm. 364 de maig de 2010. En castellà a AULA núm. 191
- Escenificar un llibre. Sobre les possibilitats d’adaptació d’un text escrit per a la seva representació publicat al núm. 363 de març de 2010. En castellà a AULA núm. 190
- Llegir en veu alta, espectacle complet. Comprendre millor l’essència d’un text escrit compartint vincles amb els altres publicat al núm. 362 de febrer de 2010. En castella a AULA núm. 189
- Els ocells tenen ales, els infants tenen llibres publicat al núm. 361 de gener de 2010. En castellà a AULA núm. 188
- Els llibres, tresors a compartir publicat al núm. 361 de gener de 2010. En castellà es troba a la revista AULA núm. 188
Any 2009 i anteriors
- Sobre l’avaluació de final d’educació primària. Núm. 355 de juny de 2009.
- Recordant Sebastià Sorribes. Núm. 342 de febrer de 2008
- Una conversa amb Joaquim Carbó i Sebastià Sorribas, dos senyors escriptors. Publicat al núm. 330 de desembre de 2006.
- Finestres obertes al món. Lectures a l’educació secundària. Publicat al GUIX DOS núm. 318 d’octubre de 2005.
- descobrim la biblioteca escolar Publicat al GUIX DOS núm. 281 de gener de 2002.
Ressenyes de llibres
- Retrat amb negra. Ressenya de literatura infantil i juvenil publicada al núm. 323 de maig de 2006
- Ales de paper. Ressenya de literatura infantil publicada a GUIX D’INFANTIL al núm. 34 de desembre de 2006
- El món no és cap joguina. Ressenya d’assaig de pedagogía, publicada al núm. 339 de novembre de 2007
- Llibres recomanats. Ressenyes de lectures per a les vacances de Nadal. Publicat al núm. 340 de desembre de 2007. En castellà a AULA núm. 167 de desembre de 2007
- L’última casa. Ressenya de literatura infantil i juvenil publicada al núm. 344 de maig de 2008
- Gran recull de mentides il·lustrades. Ressenya de literatura infantil i juvenil publicada al núm. 345 de juny de 2008
- Les balenes desorientades. Ressenya de literatura infantil i juvenil publicada al núm. 346-347 de juliol-agost de 2008
- Certificat C99+. Ressenya de literatura infantil i juvenil publicada al núm. 348 d’octubre de 2008.
- Tant de gust de conèixer-la… senyora Víctor Català. Ressenya de literatura juvenil publicada al núm. 466 de maig de 2020.