Contes per a tot l’any
(escrit en col·laboració – grup Cocabamba – amb l’Eulàlia Bullich, la Núria Coma, la Teresa Duran, la Montserrat Fusalba, la Mercè Maure, la Montserrat Sancho i l’Eva Sanvicens)
Col.·lecció: Dossiers, 25 (Rosa Sensat)
Any: 1984
El quart d’hora del conte
Dossier inclòs en la col·lecció Experiències amb el núm. 6
Publicacions de l’Ajuntament de L’Hospitalet
Any: 1985
Nostra amiga, l’aigua
Dossier inclòs en la col·lecció Experiències amb el núm. 11
Publicacions de l’Ajuntament de L’Hospitalet
Any: 1987
En temps de Maricastanya
(en col·laboració amb la Gemma Bas, la Pilar Blasi i la Lídia Esteban)
Dins la col.lecció TABOLA núm. 1
Publicacions del Grup de mestres EL CASALET de L’Hospitalet
Any: 1990
10 contes de Nadal
(en col·laboració amb la Gemma Bas, la Pilar Blasi, la Cristina Carreras i la Lídia Esteban)
Llibre: Dins la col.lecció TABOLA núm. 2
Publicacions del Grup de mestres EL CASALET de L’Hospitalet
Any: 1990
Esparriots, Momerotes i Espingueris
(en col·laboració amb la Simona Barber i la Montserrat García)
Llibre: Dins la col.lecció TABOLA núm. 3
Any: 1992
L’efecte beneficiós de la biblioteca escolar per a l’educació infantil
Dins el llibre “Reflexions sobre la biblioteca escolar” editat per l’Associació de mestres Rosa Sensat de Barcelona.
Any: 2002
Plan de animación lectora – 1 (de 3 a 8 años)
(en col·laboració amb l’Elvira Novell, en Joan Portell i la Teresa Vivancos)
Fundación Bertelsmann
Any: 2002
Plan de animación lectora – 2 (de 9 a 12 años)
(en col·laboració amb l’Elvira Novell, en Joan Portell i la Teresa Vivancos)
Fundación Bertelsmann
Any: 2002
La biblioteca, el cor de l’escola. Editat per l’Associació de Mestres Rosa Sensat. (Maig de 2005). Aquest treball va ser mereixedor del XXIV Premi de Pedagogia Rosa Sensat. Si vols, pots llegir el capítol 2. La Pedagogia dels Sentiments i la seva implicació en el procés de creació de contextos d’aprenentatge.
Aquest llibre pren com a base el treball realitzat durant la llicència que em va concedir el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, l’any 2004. Podeu consultar la memòria integra.
La biblioteca, el corazón de la escuela. Editat per OCTAEDRO, el mes de juliol de 2006. Es la traducció al castellà de “la biblioteca, el cor de l’escola”.
Poesia i educació. D’internet a l’aula. (en col·laboració amb els components del grup Poció)
Editat per Graó dins la col·lecció Biblioteca d’Articles, núm. 170
Barcelona: 2009
Si vols, pots llegir el cap.8 La poesia i els infants: un passeig que avança pel camí arriscat i laberíntic dels sentiments
Implica’t. Projecte col·laboratiu lligat a la Marató de TV3 (en col·laboració amb els companys i companyes del grup Implica’t)
Editat per per Edicions i Publicacions de la Universitat de Lleida
Col·lecció CARPETES ICE de l’Institut de Ciències de l’Educació i Formació Contínua
Lleida: 2012
Sota l’acàcia. Conte que forma part dels materials del projecte Implica’t+ amb La carta de la Terra
Editat per l’Institut d’estudis Ilerdencs
Lleida, 2015
Si vols, pots llegir el conte clicant AQUÍ
Sis contes de la mascota MINA que formen part del projecte Rialles adreçat a l’alumnat de P4 de cicle infantil. Fets amb col·laboració amb l’Andrea Pozo i il·lustrats per la Màriam Ben-Arab. Els títols dels contes són:
Els cabells de la Mina
Els misteris de les golfes
Un dinosaure entremaliat
Una casa per a dos
Enrenou al mercat
Abelles en perill
Editats per Cruïlla en català i per SM en castellà. 2016.
La crida. Conte que forma part dels materials del projecte Implica’t+ amb La carta de la Terra
Editat per l’Institut d’estudis Ilerdencs
Lleida, 2017
Si vols, pots llegir el conte clicant AQUÍ
Els contes d’en Piula. Volum de tres contes protagonitzats per un drac entremaliat (en Piula al bosc, en Piula a la granja i en Piula al forat de fum) que formen part del projecte de llengua Cric-Crac adreçat a l’alumnat de P3 de cicle infantil. Il·lustrats per la Sígrid Martínez.
Editats per Cruïlla en català, l’any 2017. Acompanyat de proposta didàctica annexa.
Les històries de la fada Nora. Volum de tres contes protagonitzats per una fada que té unes ales que dringuen mentre vola i una vareta màgica (la fada Nora, Desperta’t marmota! I Paciència, bernat) que formen part del projecte de llengua Cric-Crac adreçat a l’alumnat de P4 de cicle infantil. Il·lustrats per en Jose Ángel Labari.
Editats per Cruïlla en català, l’any 2017. Acompanyat de proposta didàctica annexa.
El llibre d’en Morris. Volum de tres contes protagonitzats per un pardal amigable que viu en un entorn urbà (en Morris i l’ibis perdut, La llavor misteriosa, Dalt dels núvols) i que formen part del projecte de llengua Cric-Crac adreçat a l’alumnat de P5 de cicle infantil. Il·lustrats per la Màriam Ben-Arab.
Editats per Cruïlla en català, l’any 2017. Acompanyat de proposta didàctica annexa.
Més enllà del binomi cultura i educació: aproximacions des de l’àmbit local. (escrit en col·laboració amb catorze persones) Publicació promoguda pel Centre d’Estudis i Recursos Culturals de la Diputació de Barcelona (CERC). Editada pel Gabinet de Premsa i Comunicació de la Diputació de Barcelona.
Novembre de 2018. Es pot llegir el capítol 10 clicant AQUÍ i el llibre sencer aquí.
L’educació és un arma de construcció massiva. Publicació promoguda pel Centre d’Estudis de l’Hospitalet (CELH) on es presenten bones pràctiques de diferents nivells educatius dels centres de la ciutat. Publicat dins la col·lecció Josefina Gómez Olivares, número 10. Primera edició de desembre de 2018. Presentat el dia 12 de març de 2019 a la Biblioteca Tecla Sala. He col·laborat amb el capìtol “La biblioteca escolar, arma d’instrucció massiva” (pàgines 143-156).
El senglar té singlot. (En col·laboració amb la Laura Lagunas) Un conte que forma part del projecte “Acompanyart” (Humanitzem la sanitat) protagonitzat per un petit senglar que ha d’anar al CAP i té por. Publicat per l’editorial lluNNa i il·lustrat per en Raúl Castillo. Primera edició desembre 2019.
99 invitacions a la lectura (Activitats i propostes per crear, compartir i gaudir amb els llibres). En col·laboració amb les companyes del Grup de treball “Passió per la lectura”. Editat per l’Associació de Mestres Rosa Sensat dins la col·lecció Dossiers núm. 83. Primera edició: Desembre 2019.
El abrazo de la literatura (Itinerarios lectores para infantil y primaria) Editat per Graó dins la col·lecció “Graó educació” núm 334. Primera edició: abril 2020.