El proper dissabte, 22 de novembre de 2014, als locals de l’Associació de Mestres Rosa Sensat es farà una jornada al voltant de relació entre la literatura infantil i juvenil i les escoles.
La jornada vol ser un espai on diferents professionals i experts del món literari del nostre país puguin debatre sobre diferents aspectes relacionats amb la literatura infantil i juvenil.
La literatura ens permet entrar en contacte amb altres realitats, amb mons imaginaris que ens fan somiar, riure, emocionar i estremir. Una oportunitat per créixer i per ajudar-nos a entendre’ns a nosaltres mateixos, així com també entendre el món que ens envolta.
El PROGRAMA del dia és el següent:
9 h
Acollida i lliurament de documentació
9.30 h – 10.30 h
Benvinguda a càrrec d’Irene Balaguer, Presidenta de l’Associació de Mestres Rosa Sensat
Ponència de presentació: La panoràmica actual de la literatura infantil i juvenil en català. A càrrec de Teresa Duran.
10.30 h – 11 h
Esmorzar
11 h – 12.30 h
Conversa entorn dels Hàbits lectors. Què llegim a casa? Què llegim a l’escola? Què ens agrada llegir?
Mariona Trabal. Especialista en LIJ i bibliotecària de l’escola Orlandai.
Joan Portell. Especialista en LIJ i autor del llibre M’agrada llegir: Com fer els teus fills lectors.
Dos joves adolescents que ens parlaran de què els agrada llegir.
Mireia Manresa. Especialista en LIJ i autora del llibre L’Univers lector adolescent. Dels hàbits de lectura a la intervenció educativa.
12.30 h – 14 h
Conversa De llibres i llavors… o com la lectura ens fa créixer personalment i socialment.
Juli Palou. Mestre i escriptor.
Jaume Cela. Mestre i escriptor.
Verónica Bronstein. Psicòloga i directora de l’Institut de la Infància.
14 h – 15 h
Dinar
15 h – 15.45 h
Presentació i mostra d’experiències i documentació dels grups de treball de Rosa Sensat:
Seminari de Bibliografia infantil i juvenil.
Art i literatura (0 a 6 anys)
Lectura: passió o pressió?
El punt de lectura.
Mons paral·lels (l’ensenyament de la literatura a l’educació secundària)
15.45 h – 17.30 h
Conversa Llibres i creadors: qui diu què en els llibres per a infants i joves.
Dolors Garcia i Cornellà. Escriptora de llibres per a joves.
Pau Joan Hernàndez. Escriptor i traductor.
Teresa Guilleumes. Editora i traductora.
Miquel Desclot. Escriptor i traductor.
Anna Manso. Escriptora de llibres per a infants i joves.
Montse Ingla. Editora
17.30 h -18 h
Cloenda i lectura de textos literaris a càrrec de Teresa Font i Oriol Colomer.
Els preus per inscriure’s i més informació la podeu trobar al web de l’Associació de Mestres Rosa Sensat.