El pont de Vilaneu és un conte que he escrit amb les companyes mestres, la Desirée i l’Imma, i forma part del projecte Implica’t amb la marató de TV3, un projecte que té com a objectiu fonamental treballar la solidaritat a les aules de les escoles i instituts del nostre país.
Si vols llegir el conte, només has de clicar aquí.
El projecte Implica’t amb la marató de TV3 va néixer, amb molta il•lusió, a la ciutat de Lleida, impulsat per un grup de docents coordinats per la Maria del Mar Lluelles. De seguida, i gràcies a les xarxes socials, s’ha anat escampant i ha anat trobant col•laboradors a tot el territori. A la vora de trenta mestres i professors hem dedicat hores a preparar materials que puguin ajudar als alumnes dels nostres centres educatius. Tot i que han estat uns mesos intensos de feina, estem molt contents de poder contribuir a una tasca solidària d’aquesta magnitud.
Els materials elaborats i recollits en una adreça web tenen una doble intenció. D’una banda, hi ha les accions de divulgació i sensibilització. Són un seguit de documents que incideixen en el concepte “solidaritat” de manera transversal, des de totes les àrees, amb l’objectiu de conscienciar l’alumnat del significat d’aquest substantiu.
Definir la solidaritat pot semblar complex en els temps actuals. Per a nosaltres té un sentit clar i l’associem a paraules com fraternitat, interdependència, cohesió i cooperació, entre d’altres. Creiem que la solidaritat és un sentiment col•lectiu, que fluctua teixint relacions entre el grup i l’individu, de manera constant i indissociable.
Ésser solidaris ens porta a comportar-nos com si fóssim nosaltres qui ens enfrontem directament amb el problema dels altres. Del que es tracta és d’actuar junts, de viure junts, de ser conscients que hi ha una reciprocitat i un reconeixement mutu.
De l’altra banda, en el projecte Implica’t hi ha unes accions d’ajuda a la Marató. Són propostes que donen pistes sobre possibles activitats a realitzar a les escoles amb la idea de recaptar diners per col•laborar en la Marató de TV3. Des de propostes plàstiques, concerts o esmorzars, fins a regals, samarretes, pins o bosses que hi destinen una part del seu import directament a la marató.
El projecte està adreçat a tots els centres educatius de Catalunya i abasta des de l’alumnat de cicle infantil fins al d’educació secundària.
El que pretenem és animar els mestres i els pares i mares a participar en el projecte Implica’t. Si ho aconseguim, si aconseguim estendre el valor de la solidaritat, la nostra satisfacció serà completa.
A hores d’ara tenim el compromís de col•laboració de moltes escoles, associacions de mestres, ajuntaments com el de Lleida o l’Hospitalet, aules hospitalàries,…
Es pot trobar tota la informació al web Implica’t amb la Marató de TV3 (http://www.xtec.cat/~mlluelle/implicat/infantil/ajuda.html). També es pot seguir al bloc, a facebook i a twitter.
Pots llegir una entrevista que vaig fer per al diari L’Hdigital aquí
Dos moments del projecte a l’escola Sant Josep – El Pi: narrant el conte als alumnes de P5 i fent un joc solidari amb els de P4
m’agrada, Jaume, no pares!!
Mercè!
m’agrada que t’agradi. Enguany estic veient més gent solidària que mai. Sort en tenim de les persones.