Posats a imaginar…. La relació entre el món educatiu i el sanitari

He fet unes reflexions al Diari de l’Educació sobre «Educació i salut, una col·laboració necessària» on explico, de manera suau, algunes realitats en que es troben les mestres a l’aula.
Les podeu llegir clicant a:
http://diarieducacio.cat/blogs/rosasensat/2020/02/25/educacio-i-salut-una-collaboracio-necessaria/

Deixo per més endavant, la relació entre la salut i la literatura infantil i explicaré com hi ha grups de persones preocupades pel tema i que aposten per «humanitzar la sanitat» i dotar als equipaments sanitaris (CAP, hospitals) d’un ambient més agradable i més proper als infants. Són projectes que ens recorden que la lectura també cura.

Explicarem casos com el de l’Associació MUA Solidaris (https://muasolidaris.com/) amb la publicació del llibre «No vull ser un heroi», la historia d’en Guille, un nen com molts d’altres: curiós i alegre i a qui agrada fer moltes coses, però que ara haurà de passar un temps a l’hospital i té una miqueta de por. Quan hi arriba i es queda sol a l’habitació, oh!, troba, amagat rere la tauleta de nit, un ninot de peluix i un diari secret!


Es tracta d’un conte sobre el valor de l’amistat i la importància de la investigació per fer que cada vegada hi hagi menys nens i nenes ingressats.

També us en parlaré d’«Acompanyart», d’«Adjana» i altres iniciatives genials que van en aquesta línia d’establir vincles entre els equips mèdics i les escoles. Però avui em centro en els polls, mocs, rascades, diabetes, al·lergies, conductes agressives i altres realitats quotidianes a les nostres aules.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s