Els cromocontes

Cada setmana els alumnes de cicle infantil venen a la biblioteca de l’escola. Allà els expliquem algun conte de viva veu, o amb el suport d’alguna imatge o objecte relacionat. De vegades fem alguna representació dramatitzada, cantem la cançó del conte, comentem que ens ha semblat, etc.

A més a més d’aquest quart d’hora de la narració oral, també dediquem una estona (normalment a l’inici de la sessió) a conèixer el fons de la biblioteca i a presentar els darrers àlbums que recomanem. Els narrem i ens aturem a aprendre el nom de l’autor, recordar altres llibres similars i a observar com està pintat, quina tècnica s’usa. Comentem si són aquarel·les, collages o ceres, per exemple, i ens fixem si el dibuix fa sang, si està emmarcat, si explica coses que el text no diu. Es tracta que els alumnes siguin conscients de com està elaborat i quina intencionalitat tenen les imatges.
Aquests darrers dies, per exemple, hem observat els tons foscos d’alguns llibres de por, ens hem aturat a comprendre com estan pintats els arbres de l’àlbum La veueta o les perspectives curioses de les cases de Gat i gos.
En acabar la sessió els lliurem un cromo, una imatge d’un dels contes que hem vist, perquè l’enganxin al seu quadernet de CROMOCONTES, amb la intenció d’anar recordant les històries viscudes.
El Cromocontes conté vuit cromos i es reparteix en començar el trimestre. Quan el tenen ple se l’enduen a casa i fa de lligam intel•lectual i afectiu entre la biblioteca i la família.
Els vuit contes d’aquests primer trimestre del curs 2012-13 són La veueta, Paf el drac màgic, a la cua!, Olivia y su banda, en Barnie, ¡no quiero ser un pulpo!, Coco i Piu, i el conte de la formigueta que volia moure les muntanyes.
Pots veure els cromos clicant AQUÍ

Advertisements

4 pensaments sobre “Els cromocontes

  1. Hola Jaume. Sóc una mestra que participa a la “Lliga dels Llibres”. M’ encanta la idea dels cromocontes. La començaré dilluns mateix.

    • D’acord! Tan de bo et funcioni com a nosaltres. És una activitat que vam començar fa una pila d’anys (fa 14 anys) i no costa gaire d’organitzar. N’estem contents del resultat.

  2. Hola. A la biblioteca de l’escola Heura de Barcelona , fem un album amb els cromos de les portades de cada llibre que s’enduen per llegir cada 15 dies. Tambe hi escriuen el titol del llibre i si els ha agradat molt,poc o gens. Val a dir que el gens no surt quasibe mai. A final de curs tenen el seu album de cromos amb els llibres que els han ajudat a aprendre a llegir . Un bon record…
    Eulalia

    • Hola Eulàlia! Gràcies pel comentari. Em sembla una bona pensada. Al final del que estracta és precisament d’estimar la lectura, no?

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s