S’ha obert la inscripció a la Jornada que organitza la Fundació Jaume Bofill sobre l’acompanyant en el programa LECXIT: serà el dia 30 de novembre, dissabte al matí, al Palau Macaya (Passeig de Sant Joan 108, Barcelona)
La jornada vol aportar idees i estratègies per guiar a les persones mentores en la seva tasca d’acompanyament en la millora de la comprensió lectora dels infants.
La jornada està dividida en tres espais: una ponència, una taula rodona i un espai de taller.
La ponència anirà a càrrec de la Maribel de la Cerda, Doctora en Pedagogia i especialista en les pràctiques d’ajuda entre iguals i educació en valors, ens proporcionarà elements d’anàlisi de la mentoria com a metodologia per a promoure la comprensió lectora i el gust per la lectura.
La taula rodona permetrà debatre i reflexionar sobre com el programa LECXIT contribueix a la millora de la comprensió lectora a partir de les aportacions i anàlisi dels seus protagonistes: voluntariat, infants, centres educatius, biblioteques i administració local.
Els tallers es portaran a terme de manera simultània i estaran liderats per experts en les temàtiques. En ells podrem reflexionar sobre els diferents elements clau del programa i compartir bones pràctiques amb altres punts LECXIT. Són aquests:
Com impliquem les famílies per promoure l’hàbit lector dels seus fills i filles? Amb Jaume Centelles.
Com capacitem al voluntariat per a potenciar les mentories lectores? Amb Albert Francolí.
Com avaluem la comprensió lectora dels usuaris del LECXIT? Amb Laura Parra.
Com enfortim el vincle entre l’escola, biblioteca, o entitat impulsora LECXIT? Pendent de confirmar.
L’accés a l’acte és lliure i gratuït, amb inscripció prèvia a un dels tallers.
Tota la informació i les inscripcions al web de la Fundació Bofill:
https://www.fbofill.cat/agenda/laventura-dacompanyar-un-infant-lector