Lectura de proximitat. Sobre la raonable relació de la biblioteca d’aula amb la biblioteca escolar

c 047Un pont entre la biblioteca escolar i la biblioteca personal és l’existència de la biblioteca d’aula, entesa com a “racó de lectura”, un espai atractiu a la classe en el que els llibres en són els protagonistes i on l’alumnat troba una oferta variada de lectures que pot contribuir a fomentar l’escriptura, possibilitar el treball de petites publicacions, recomanacions, sessions de debat d’algun llibre, treballs en grup, etc.

La biblioteca d’aula suposa un nivell de concreció més directe, personal i autònom de l’acció d’invitació a la lectura i ofereix més possibilitats de sistematitzar les intervencions del mestre tutor.

A la revista GUIX d’octubre de 2103 parlem de la relació entre biblioteca escolar i biblioteca d’aula i ho exemplifiquem amb una acció força estesa a molts centres educatius: “Els padrins i les padrines de la lectura”. La filosofia que subjau sempre és la mateixa, independentment dels cursos triats i de la franja horària: És tracta de fer un acompanyament lector, que hi hagi una acceptació de responsabilitats per part dels alumnes grans en tenir cura dels més petits, que es reconegui la feina que fan i sobretot que hi hagi una millora de la lectura en tots els seus aspectes.

Si voleu llegir l’article només cal clicar AQUÍ o anar a la secció Publicacions.

Advertisements

3 pensaments sobre “Lectura de proximitat. Sobre la raonable relació de la biblioteca d’aula amb la biblioteca escolar

  1. Bon dia!

    Un article interessant i m’agrada la visió que s’ofereix d’ambdós biblioteques malgrat que en la “meva” escola, no van gaire de la mà… esperem que es pugui invertir més temps per contribuir amb la labor.

    Fins aviat!

    • Gràcies pel comentari.
      Sí, sol ser freqüent que no hi hagi gaire coordinació entre la biblioteca general del centre i la de l’aula. De fet, ja és difícil que funcioni qualsevol de les dues… i les perspectives no són esperançadores. A l’escola on treballo (“la meva?”) anem força ofegats de personal docent i l’organització de la biblioteca l’hem d’anar fent com podem (arrribant mitja hora abans al centre, quedant-nos alguna tarda, etc)
      Seguim! Biblioabraçada!
      Jaume

  2. Retroenllaç: Maleta de suport a la biblioteca d’aula de cicle superor (I3) | reporteducació

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s