Aquell jove repòrter belga que tenia un fox terrier blanc

expo tintinAl Museu d’Història de Catalunya  situat a la plaça de Pau Vila, 3 (Palau de Mar) de Barcelona, aquest estiu, del 6 de juny al 29 de setembre de 2013 els tintinaires tenim una cita amb el nostre heroi, en Tintin, el periodista que no va escriure mai un article.

A la presentació de l’exposició podem llegir:
“Hergé, creador del personatge de Tintín, era un gran perfeccionista i es documentava exhaustivament per crear les seves aventures. En aquesta exposició veureu fins a quin punt tot el seu món està extret de la realitat. Hem descobert exactament aquelles fotos de revista, postals, fotogrames, anuncis, il·lustracions de llibres i les imatges que ell va copiar per ambientar les seves aventures. Fins i tot personatges: Tornassol és el doble exacte de l’inventor del batiscaf, Auguste Piccard; el multimilionari Carreidas és el fabricant aeronàutic Marcel Dassault, i Bianca Castafiore està inspirada en la soprano Maria Callas. De la mateixa manera, el castell de Molins de Dalt és el Château de Cheverny, el Temple del Sol és el Machu Pichu, l’amagatall de l’emir Ben Kalish Ezab és la Petra de Jordània, el whisky Loch Lomond encara és una marca actual i l’Hotel Cornavin de Ginebra existeix realment. La reproducció fidel de la realitat era per a Hergé una autèntica obsessió.
L’exposició presenta els 24 àlbums de la col·lecció Tintín, acompanyats de les imatges originals que el seu autor va copiar per dibuixar cada vehicle, avió, aparell, edifici, animal, selva, muntanya, carrer, tribu o secta. Hergé té l’estranya habilitat de fabricar personatges i objectes que s’inscriuen en l’imaginari col·lectiu. El seu escenari és el planeta sencer, i les aventures es basen en fenòmens reals de cada època. Gaudiu-ne.”

tintinÉs agradable retrobar-se amb els àlbums de sempre. La darrera vegada que el vaig disfrutar, va ser a prop de París, a Lovaine-la.Neuve, al Musée Hergé,  l’estiu del 2012. A la foto del costat em teniu acompanyant de l’inefable Milú.
Si podeu, feu una visita al Museu d’Història de Catalunya perquè segur que no us decepciona.

El video promocional és aquest:

2 pensaments sobre “Aquell jove repòrter belga que tenia un fox terrier blanc

  1. Que interessant! Intentarem assistir-hi, les aventures de Tintín han marcat la infància de moltes generacions de nens i nenes. Anar-hi seria com retornar als records d’infantesa…Gràcies per compartir aquesta informació tant útil.

    Ànims en la recta final del curs!
    Alba.

    • Segur que t’agrada.
      Ahir ja van sortir les primeres flors grogues a la tipuana del pati de l’escola. És la senyal definitiva que el curs s’acaba.
      Bon estiu, Alba.
      Jaume

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s