Encetem el quart any de col·laboració amb GUIX. Estic agraït al fantàstic equip professional de la revista pel seu suport i per la confiança en la secció “viure la lectura”. Ara mateix no sé si serà el darrer any però la intenció al llarg d’aquesta sèrie sempre ha estat la mateixa. En el primer número de gener de 2010 ja apuntàvem que “la nostra pretensió és aportar petits recursos, reflexions sobre com fer que les nostres biblioteques siguin funcionals, acollidores, amb recursos viscuts, accessibles, eficaços. Volem oferir idees per facilitar l’encontre d’un nen i un llibre, amb les limitacions pressupostàries, d’espai i de personal que tenim ara mateix.”
En els propers nou articles tractarem temes diversos com la biblioteca d’aula, la recuperació dels clàssics de la literatura infantil i juvenil, de com llegir a l’aula d’anglès, etc. En aquest primer número de mes de gener reflexionem sobre el Pla de Lectura de Centre, el PLEC.
Si voleu llegir l’article de gener només cal que cliqueu aquí o entreu a l’apartat Publicacions/articles/GUIX on vaig guardant tota la sèrie “viure la lectura”.
L’article l’hem titulat That is the question!, com diria Shakespeare. El perquè d’un pla de lectura a l’escola i es troba a la secció “viure la lectura” de la revista GUIX núm. 390 corresponent al mes de gener de 2013. En castellà s’ha publicat a AULA.
Hola Jaume,
bon any 2013!
et vull felicitar per aquest article que has fet. De la necessitat de tenir un pla de lectura al centre se’n ha fet difusió de mil i una maneres, ara bé, la teva és la que defuig de tecnicismes i teories i es centra en la pràctica diària, que és el que ha de ser un pla de lectura de centre. Ara tindré més arguments quan parli amb mestres sobre la necessitat de fer el plec.
Hola Encarna! Bon any per a tu també.
Gràcies per les teves paraules. Fer un Pla de Lectura no és difícil, allò que resulta més complicat és que toqui de peus a terra. Es tracta de fer propostes assumibles i que no frustin al personal.
Seguim en contacte, companya.
Biblioabraçada
Jaume